Dopravní federace nevládních neziskových organizací sdružuje ekologické a protikorupční organizace s cílem prosazovat transparentnost a dobrou správu investic do dopravní infrastruktury a moderní koncepce dopravy.
29. 7. 2016 / Tisková zpráva Dopravní federace NNO a Naši politici, o.s.
Tři studie problematických dálničních staveb, Desatero problémů a zároveň doporučení či výzva ministrovi dopravy – to jsou některé výsledky více než rok trvajících snah iniciativy Průhledná doprava (www.pruhlednadoprava.cz) upozornit na dlouhodobé systémové problémy dopravních investic a navrhnout možná řešení k nápravě. Některé návrhy se setkaly s kladnou odezvou a opatření se již zavádějí do praxe. Prostřednictvím Analýz a doporučení ke zlepšení procesu nominací a vlastnické politiky státu vůči svým podnikům a organizacím pak Průhledná doprava přispěla také ke schválení věcného záměru zákona o nominačním procesu vládou v červnu tohoto roku.
26. 7. 2016 / Tisková zpráva Dopravní federace a Oživení
Správce stavby nebo také projektový manažer je významná funkce při výstavbě dopravních staveb. Předpokládají ji mezinárodní smluvní vzory FIDIC, podle kterých se v ČR staví např. dálniční tahy. V českých podmínkách má však správce stavby poněkud jiné postavení, než právě FIDIC doporučuje. Iniciativa proto navrhuje několik možností, jak by správce stavby mohl na stavbách nejen dálnic v Česku fungovat (3). ŘSD by podle těchto návrhů mělo vyzkoušet více variant nastavení této funkce, které zaručí kvalitnější řízení stavebních prací než jak je tomu dnes.
30. 6. 2016 / Tisková zpráva Dopravní federace NNO, Frank Bold a Naši politici
Manažer zodpovědný za podezřelé zakázky, trestně stíhaný politik či úředník ve střetu zájmů. V Českých drahách a jejich dceřiné společnosti ČD Cargo končí často nepříliš důvěryhodní lidé. Nevládní organizace navrhují ministerstvu dopravy nečekat na nový zákon, který stejně většinu problémů nevyřeší.
28. 6. 2016 / Tisková zpráva Dopravní federace a Zeleného kruhu
Poslanci v nejbližších dnech projednají vládní novelu zákona o posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Ta pro 10 dopravních staveb zavádí výjimku z posouzení a vyřazuje z něj obce a veřejnost. Odůvodněním je pomalé povolování strategických dopravních staveb. Současný návrh je však v rozporu s českou Ústavou a evropskou legislativou a hrozí tak pozastavení financování z evropských fondů.
22. 6. 2016 / Ekonomický deník
Informace o tom, že mýto bude v letech 2017-2020 provozovat stávající provozovatel, tedy konsorcium firem vedené společností Kapsch, dnes potvrdil ministr dopravy Dan Ťok. Ministerstvo vypíše Jednací řízení bez uveřejnění (JŘBU) a osloven bude Kapsch.
Jak jsou vybírány, připravovány a realizovány stavby dálnic? Jaké problémy provázejí veřejné zakázky? Kdo a jak kontroluje státem vlastněné podniky a podřízené organizace?
Více se dozvíte na: www.pruhlednadoprava.cz
Spravujeme mapu obcí, které jsou postiženy nákladní dopravou.
Týká-li se to také Vás, napište nám.
Řešením je rozšíření mýtného systému.