Mýtné by se v budoucnu nemuselo platit zdaleka jen na dálnicích a některých silnicích I. tříd, ale prakticky všude. Asociace krajů ČR totiž chce s vládou zahájit jednání o rozšíření mýtného systému také na silnice II. a III. tříd, které spravují kraje.
Ascociaci se nelíbí, že po zavedení mýtného na dálnicích, rychlostních silnicích a části silnic I. tříd, využívá část řidičů kamionů právě nezpoplatněné silnice nižších tříd. Kvůli tomu se na řadě míst podstatně zhoršila dopravní situace.
"Budeme požadovat také okamžité zavedení měření hmotnosti kamionů na těchto komunikacích," řekl v pátek novinářům 1. místopředseda Asociace krajů a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek (ČSSD).
Mýtné se v Česku platí od ledna roku 2007, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na kamiony o hmotnosti 12 tun a těžší. Loni za elektronické mýtné zaplatili automobiloví dopravci celkem 6,14 miliardy korun, o 578 milionů korun více než předloni.
Záměrem ministerstva dopravy je rozšířit povinnost i na malé nákladní vozy od 3,5 tuny, zamýšlený termín 1. leden letošního roku se však kvůli legislativnímu procesu nestihl. Jako nejpravděpodobnější další termíny rozšíření mýtného připadají v úvahu polovina letošního roku nebo začátek roku 2010.