Aktuality

12. 4. 2016 / ČTK
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neumí získat v soutěžích kvalitní stavební projekty, navíc stále zadává projekční práce i stavební dozor stejným firmám. Na dnešní tiskové konferenci to uvedly neziskové společnosti Oživení a Dopravní federace. Dodaly, že nekvalitní projekty, které navíc ŘSD neumí reklamovat, prodražují následnou stavbu silnic. S desaterem problémů, které trápí ŘSD, se organizace obrátily na ministra dopravy Dana Ťoka. Střet zájmů u projektantů i pochyby v soutěžích ŘSD odmítlo. »
12. 4. 2016 / Deník Referendum
Zástupci občanských organizací vyzvali ministra dopravy Ťoka, aby se zabýval problémy, které provází přípravu a realizaci dopravních staveb v České republice. Zadávací dokumentace jsou často nekvalitní, stavby se protahují a prodražují. »
2. 3. 2016 / E15.cz
V kontrolních orgánech státních firem a organizací působících v oblasti dopravy je stále příliš vysoké procento lidí spjatých s politickými stranami. Z celkem 151 prověřovaných osob v dozorčích radách a představenstvech státních organizací jich má vazby na konkrétní stranu více než třetina, upozornilo dnes občanské sdružení Dopravní federace. »
25. 2. 2016 / Deník Referendum
Podle iniciativy Průhledná doprava má Ministerstvo dopravy mezery v tom, jak realizuje vlastnickou politiku státu v jednotlivých státem vlastněných podnicích. Iniciativa také kritizuje netransparentnost nominací do orgánů těchto podniků. »
5. 8. 2015 / eLogistika.info
Ponechme stranou, že komentáře ekologicko-železničních organizací typu Dopravní federace či Centra pro efektivní dopravu připomínají spíš profesionální PR satelitního mýtného systému. »
5. 8. 2015 / Deník Referendum
Stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou kritizuje Oživení. Tvrdí, že stavbě hrozí obrovské riziko jejího prodražení a vleklých sporů kvůli její špatné přípravě. Organizace upozorňuje také na dozor stavby, který je ve střetu zájmů. »
16. 9. 2014 / Aktuálně.cz
Ekologické a protikorupční iniciativy sdružené do Dopravní federace se ohradily proti vyjádřením ministra dopravy Antonína Prachaře, která zazněla v rozhovoru pro Aktuálně.cz. Členy federace pobouřily Prachařovy výroky v nedávném rozhovoru pro deník, kde ministr například radil, jak vyhnat z obcí kamiony, které se vyhýbají zpoplatněným dálničním úsekům. »
6. 6. 2013
Rozježděné chodníky, děravé silnice, hluk a prach trápí obyvatele vesnic, kterými projíždí kamiony. Pět obcí z Přerovska se ocitlo na mapě krizových míst s vysokou zátěží kamionové dopravy. S kamiony se potýkají Grymov, Prosenice, Sušice, Bělotín a Špičky... »
7. 2. 2013
Příručku s tímto názvem vydala Dopravní federace. Publikace přináší ucelený přehled toho, co lze udělat pro zlepšení situace v obci zatížené nákladní dopravou. Jejím cílem je zájemcům, především z řad místních samospráv a občanských iniciativ, usnadnit formulaci takových požadavků na zklidnění dopravy, které budou věcně přiměřené a v dohledné době realizovatelné. »
28. 11. 2012
Dopravní federace uspořádala minulý týden v Praze seminář na téma Jak chránit obce před kamiony. Stejný název nese i její nový manuál pro místní samosprávy, který shrnuje navrhovaná opatření členských ekologických organizací Dopravní federace. »
21. 11. 2012
Dopravní federace připravila manuál, který má chránit obce před kamiony. Blíže nám jej představil Pavel Přibyl. »
6. 10. 2012
Organizace Dopravní federace sdružuje ekologické organizace s cílem prosadit novou koncepci dopravy. Na svém webu má například i mapu obcí postižených kamionovou dopravou. »
20. 9. 2012
Na Ministerstvu dopravy byly slavnostně vyhlášeny výsledky druhého ročníku soutěže Volná cesta. Předány byly i dvě speciální ceny a to ocenění Ministerstva životního prostředí a zvláštní cena Dopravních novin. Soutěž Volná cesta organizuje ve spolupráci s Ministerstvem dopravy občanské sdružení Dopravní federace. Cílem soutěže je ocenit projekty, které svým charakterem podporují větší využití nákladní železniční dopravy na úkor nákladní dopravy silniční. »
17. 7. 2012 / Neviditelný pes / EURO
Kolik stojí robustní věšák? Ikea prodává model Grundtal za 599 korun, pánský sluha od Sconta je o tři stovky dražší. Když si ale budete chtít na kovovou konstrukci navěsit směrové cedule nad dálnicí, je třeba sáhnout pořádně hluboko do kapsy. Posvařovaný trubkový model Ředitelství silnic a dálnic zavěšený nad autostrádou vyjde v Česku na 109 786 949 Kč. »
25. 6. 2012 / mdcr.cz
Na půdě Ministerstva dopravy se nad projekty přihlášenými do soutěže VOLNÁ CESTA 2012 poprvé sešla hodnotící komise. Cílem soutěže je ocenit a propagovat kvalitní projekty, které využívají železniční nákladní dopravy na úkor nákladní dopravy silniční. »
14. 6. 2012 / Moravské hospodářství
Dálnice D2 spojuje Brno se Slovenskem. Po zavedení mýtného však nezůstaly všechny kamiony a nákladní auta na dálnici, cestu si zlevňují jízdou po staré silnici, tedy paralelně vedle dálnice přes Nosislav, hustopeče, horní Bojanovice, Velké Němčice či Starovičky. Všechny tyto vesnice začlenila Dopravní federace mezi obce, na které vážně doléhají negativní důsledky nákladní dopravy. Tedy hluk, snížená bezpečnost a zplodiny výfukových plynů, které zamořují ovzduší v obci. V takových vesnicích se špatně žije, a co víc, klesá zde cena nemovitostí, ať už domů či pozemků. Místní jsou z hluku a otřesů ve stresu, přibývá respiračních onemocnění a dopravních nehod. »
7. 6. 2012 / Moderní obec
Do konce května měly firmy možnost přihlásit svoje projekty převádějící přepravu zboží ze silnice na železnici do 2. ročníku soutěže VOLNÁ CESTA. Výsledky soutěže budou vyhlášeny v rámci Evropského týdne mobility (16.-22. září). »
18. 5. 2012
Soutěž Volná cesta 2012, jejímž cílem je ocenit a propagovat projekty, které přispívají k využití železniční nákladní dopravy na úkor dopravy silniční, se na přelomu května a června přesune do své další fáze. Posledním dnem, kdy mohou přepravci, dopravci či operátoři v nákladní dopravě odeslat přihlášky do soutěže je čtvrtek 31. května. »
17. 1. 2012 / regiononline.cz
Kraje nevědí, zda vůbec a proč zavádět mýtné pro kamiony na silnice nižších tříd. Vyplývá to ze semináře u kulatého stolu pro zástupce krajů a obcí, poslance a další odborníky, který se dnes konal v parlamentu. »
4. 1. 2012 / moderniobec.ihned.cz
K letošnímu 1. lednu znovu zdražilo elektronické mýtné pro nákladní vozidla emisní třídy 0–IV, a to o 25 %. A opět tento krok vyvolal odmítavou reakci Asociace krajů (AK) ČR. Ta poukazuje na skutečnost, že nezavede-li se mýtné i na silnicích II. a III. třídy, vyšší mýtné způsobí, že kamiony budou k objíždění zpoplatněných komunikací používat silnice nižších tříd ještě častěji než dosud. »
28. 12. 2011 / denik.cz
Kvůli chystanému lednovému zvýšení kamionového mýtného o 25 procent vzroste počet dopravců, kteří budou placené úseky rychlostních komunikací objíždět po silnicích nižších tříd. Uvedl to dnes Aleš Kuták z Dopravní federace. Nákladní doprava tak podle federace zatíží obce na objízdných trasách. Podle ministerstva dopravy ale objíždění placených tras využívá jen minimální množství dopravců. »
6. 12. 2011 / financninoviny.cz
Mýtné na vytížených silnicích nižších tříd by mělo být téměř stejně vysoké jako na rychlostních komunikacích, které jsou pro kamiony zpoplatněné už nyní. V opačném případě nebude jeho zavedení efektivní a kamionoví dopravci budou dálnice dál objíždět. Tvrdí to Dopravní federace. O zpoplatnění silnic nižších tříd pro nákladní vozidla uvažuje ministerstvo dopravy. Zatím čeká na studii, která má posoudit ekonomický dopad této změny. »
6. 12. 2011 / moderniobec.ihned.cz
Při chystaném rozšíření výběru mýta pro nákladní dopravu na silnice prvních, druhých a případně i třetích tříd bude třeba zvažovat atraktivitu jednotlivých tras a podle toho na nich zvolit výši kilometrického poplatku. »
6. 12. 2011 / denik.cz
Mýtné na vytížených silnicích nižších tříd by mělo být téměř stejně vysoké jako na rychlostních komunikacích, které jsou pro kamiony zpoplatněné už nyní. V opačném případě nebude jeho zavedení efektivní a kamionoví dopravci budou dálnice dál objíždět. Tvrdí to Dopravní federace. »
30. 5. 2011 / http://www.halonoviny.cz/articles/view/221792
Jednou z příčin neutěšených poměrů v dopravě České republice je malé zpoplatnění silniční dopravy. K velmi nízké a nespravedlivé silniční dani sice přibyla v roce 1995 dálniční známka a v roce 2007 elektronické výkonové zpoplatnění, ale i tak zůstává výše zpoplatnění užívání silnic a dálnic ve srovnání s náklady na ně v ČR nedostatečná (viz tabulka). »
24. 5. 2011
Možnosti rozšiřování mýta na další silnice v České republice a diskuze o přínosech a rizicích kroku, který plánuje Ministerstvo dopravy, je obsahem semináře, který se dnes koná v Poslanecké sněmovně. Seminář pořádá Dopravní federace, která sdružuje ekologické organizace a rozšíření mýtného na celou silniční síť je jedním z jejích hlavních cílů. »
24. 5. 2011 / PARLAMENTNÍ LISTY
Možnosti rozšiřování mýta na další silnice v České republice a diskuze o přínosech a rizicích kroku, který plánuje ministerstvo dopravy, je obsahem semináře, který se konal v Poslanecké sněmovně. Seminář uspořádala Dopravní federace, která sdružuje ekologické organizace a rozšíření mýtného na celou silniční síť je jedním z jejích hlavních cílů. »
24. 5. 2011 / ČT24
Od mýtného pro kamiony na vybraných silnicích nižších tříd si státní kasa slibuje 3,2 miliardy korun ročně. Průměrnou sazbu kamionového mýtného by chtěl stát stanovit přibližně na tři koruny za kilometr. Na dnešní konferenci o budoucnosti mýtného systému v Česku to uvedl ředitel úseku provozovatele elektronického mýta Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Václav Nestrašil. Zavádění mýtného na silnice nižší třídy se však nelíbí dopravcům. »
24. 5. 2011 / Hodonínský deník
Účelem zavedení mýtného pro nákladní vozy i na silnice nižších tříd je hlavně přesun kamionů na dálnice a rychlostní silnice. »
24. 5. 2011 / BusinessInfo.cz
»
24. 5. 2011 / Železničář
»
7. 4. 2011 / Železničář
»
30. 3. 2011 / Lidové noviny
»
30. 3. 2011 / Lidové noviny
»
29. 3. 2011 / e15.cz
Ministerstvo dopravy chce podpořit nákladní železniční dopravu pomocí soutěže Volná cesta. Do soutěže se od dnešního dne mohou hlásit všichni přepravci a logističtí operátoři s projekty pro přesun nákladní dopravy ze silnic na železnici. Dnes o tom informoval Aleš Kuták z Dopravní federace, která soutěž organizuje. Výsledky soutěže pořadatelé zveřejní v září. »
29. 3. 2011 / ČT24
Podpořit nákladní železniční dopravu má soutěž Volná cesta. Pro ministerstvo dopravy ji připravilo sdružení ekologických organizací nazvané Dopravní federace. »
4. 1. 2011 / MF DNES
Obce také sestavily interaktivní mapu Česka, v níž jsou vyznačeny největší problémy spojené s kamiony. Například v Zubrnicích nedaleko Ústí nad Labem si stěžují na to, že jim otřesy ničí skanzen. »
29. 12. 2010 / aktualne.cz
Mapu obcí, které jsou postiženy kamionovou dopravou zveřejnila ve středu na svých internetových stránkách Dopravní federace. »
1. 10. 2010 / ČT24
Dopravců, kteří proti zvyšování mýtného protestují, se dnes paradoxně zastaly ekologické organizace sdružené v Dopravní federaci. Ekologové ale nesouhlasí s růstem sazeb z odlišných důvodů. Podle nich budou kamiony po zdražení ve větší míře objíždět zpoplatněné úseky skrze obce, zvýšení sazeb by tak mělo předcházet rozšíření mýtného systému i na silnice nižších tříd. »
13. 8. 2010 / iHNed.cz
Z plánů lze prý například vypustit protihlukové stěny, cyklostezky nebo přechody pro zvěř. To vzápětí kritizovalo sdružení ekologických organizací Dopravní federace. »
12. 8. 2010 / Deník Referendum
Dopravní federace se dnes obrátila na ministra dopravy Víta Bártu s požadavkem, aby při ohlášených škrtech nepodlehl tlaku stavebních firem. Návrh stavební lobby na zlevnění staveb silnic nerealizací protihlukových stěn a ekoduktů označila za nesmysl. »
10. 8. 2010 / Radio Impuls
Aleš Kuták z Dopravní federace mluvil o výstavbě nových silnic nebo mýtném pro kamiony na silnicích I.tříd. »
6. 8. 2010 / aktualne.cz
Bývalý náměstek ministra životního prostředí Aleš Kuták, který nyní působí ve sdružení Dopravní federace, tvrdí, že zboží převážené po Labi je možné přesměrovat na železnici. »
6. 8. 2010
Kamionů na okresních silnicích přibylo od ledna 2007, kdy byla pro auta nad dvanáct tun zavedena povinnost platit mýto na dálnicích. Zpoplatnění silnic nižší třídy by mohlo pomoci odklonit dopravu zpět na dálnice. Se zavedením mýtného i na okresní silnice tlačí na novou vládu sdružení ekologických organizací Dopravní federace. »
12. 5. 2010 / rozhlas.cz
Poslechněte si o soutěži a diskuzi kolem mýtného systému na Radiožurnálu - hosté: Pavel Přibyl z Dopravní federace, Antonín Lízner - starosta Příšovic a náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas »
30. 10. 2009 / rozhlas.cz
V nedávném příspěvku jsme zaznamenali bohulibou činnost občanského sdružení Auto*Mat, která se snaží upozornit na neblahý vliv automobilové dopravy v Praze. Pro tentokrát si vezmeme na paškál Dopravní federaci a její aktuální tažení proti přebujelé nákladní silniční dopravě. »
29. 4. 2009 / denik.cz
Svůj nesouhlas s blokádou Litoměřic včera vyslovili také členové ekologicky zaměřeného občanského sdružení Hnutí Duha, kteří postup dopravců přirovnali k vydírání. Ekologické organizace prosazují reformu mýtného, která bude firmy motivovat, aby své zboží více přepravovaly vlakem namísto kamionů a nakupovaly raději od místních dodavatelů. Pouze tak skutečně klesne hluk a výfukové plyny z kamionů, argumentují Dopravní federace a Hnutí DUHA. »
15. 1. 2009 / denik.cz
Bendl bude i pod drobnohledem ekologických organizací. Pavel Přibyl z Hnutí DUHA pro Deník uvedl, že základním úkolem nového ministra bude vylepšení mýtného. „Prvním krokem musí být rozšíření plateb na všechny nákladní vozy a státní silnice, následované zvýšením sazeb. Klíčové pak bude motivovat firmy, aby k přepravě nákladu více využívaly železnici.“ »
10. 1. 2009 / aktuálně.cz
Na nesplněné sliby upozornila Dopravní federace, sdružující několik významných českých nevládních organizací, a ekologické Hnutí Duha. "Nákladní vozy tak dál obtěžují okolní obce hlukem a výfukovými plyny a překážejí ostatním řidičům," uvedla sdružení. »
7. 3. 2008 / ekolist.cz
Podle Šimoníka je představa, že by vybírání peněz na silnicích mohlo významně přesunout náklad na železnici, poněkud naivní, protože se to nedaří nikde v Evropě. S tím ale nesouhlasí Pavel Doucha z Dopravní federace, která sdružuje nevládní organizace zabývající se vlivy dopravy na životní prostředí: „Základní problém je v nastavení celého systému. Jeho cílem v současnosti není snížení objemu nákladní silniční dopravy, ale získání více peněz na budování silniční infrastruktury.“ »
29. 10. 2007 / aktualne.cz
Zvýšení sazeb za ujeté kilometry, srovnání mýtného na dálnicích a silnicích první třídy, prosazení poplatků za průjezd nákladních aut městy nebo použití zisku na mýtném také na protihluková opatření u silnic. To všechno chtějí prosadit vlivné nevládní organizace sdružené do nového uskupení pod názvem Dopravní federace. A cílem opatření má být jediné: dostat ze silnice co nejvíc kamionů a tím zvýšit bezpečnost a chránit kvalitu životního prostředí. »

Úvod | Mapa obcí | O nás | Témata | Aktuality | Publikace | Kontakt

© dopravnifederace.cz / webdesign: gingercandy