Hlavním důsledkem rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty, že úplně zastaví modernizaci železnic, aby mohl přesunout 1,1 miliardy korun na úhradu předražených dálnic, bude podle ekologických organizací více kamionů na českých silnicích.
Dopravní federace a Hnutí DUHA proto varovaly, že na ministrem anoncované škrty doplatí nejen miliony cestujících v osobních vlacích, ale také řidiči a lidé ve městech či obcích, které obtěžují kamiony.
Aleš Kuták z Dopravní federace řekl:
"Přesunem více než jedné miliardy korun z už tak redukovaného rozpočtu železničních staveb na dálnice ministr Bárta rezignuje na rozvoj železniční dopravy. Při své nedávné cestě Pendolinem do Ostravy si přitom mohl všimnout, že konkurenceschopná železnice nemůže využívat stejnou infrastrukturu jako před sto lety."
Vojtěch Kotecký z Hnutí DUHA řekl:
"Modernizace železnic je urgentní také proto, aby se na dráhu mohla přesunout část dálkové nákladní dopravy. Pokud investice do lepších a průchodnějších železnic skončí, silnice a dálnice budou nadále ucpané kamiony."
Kontakt: Aleš Kuták, Dopravní federace, telefon 775 927 210, email ales.kutak@dopravnifederace.cz
Vojtěch Kotecký, Hnutí DUHA, telefon 604 202 470, email vojtech.kotecky@hnutiduha.cz