Otázky:
1) Podporujete, aby se problematika objíždění zpoplatněných úseků po silnicích, jež jsou ve správě krajů, řešila bezodkladně, a nikoliv až s mnohaletým odkladem?
2) Pokud v krajských volbách uspějete, budete se Vy a vaše strana či politické uskupení aktivně zasazovat o to, aby stát v této věci nejednal liknavě jako dosud?
3) Máte nějakou konkrétní představu, jak by měl váš kraj v dané věci postupovat?
Odpovědi:
Strana Práv Občanů ZEMANOVCI, Marián Keremidský:
1) Tato věc je třeba řešit bezokladně právě díky např. kamionům, kteří jezdí po rozbitých krajských silnicích právě kvůli mýtnému a ničí je ještě více.
2) Zcela určitě je třeba vytvořit tlak na stát v této záležitosti přes poslance, senátory další instituce, lze řešit problematiku rozbitých krajských silnic II.a II: třídy, které jsou ve správě kraje i tím, že by stát mohl část silniční daně vracet právě krajům na opravu těchto zdevastovaných silnic kamiony i podstatě díky zavedení mytného.
3) Je třeba si uvědomit, že kraj má rovněž zákonodárnou iniciativu, tak proč ji nevyužít právě v této záležitosti.
TOP 09 a Starostové pro Jihomoravský kraj, Jan Vitula:
1) Ano.
2) Rozhodně se nepřidávám k tvrzení o liknavém přístupu. Ale obecně platí to co v otázce č.1., tedy ano.
3) Jediná šance je jednat s MD.
Věci veřejné, Jan Blažek:
1) Rozhodně ano, poněvadž odkládání tohoto problému nejen zatěžuje mimo dálniční dopravní síť, ale i neúměrně zvyšuje riziko dopravních nehod, čemuž musíme čelit.
2) Ano a budeme se snažit maximálně, v pozitvním slova smyslu, využít zkušeností a znalostí z fungování ministerstva dopravy, které jsme mohli získat za dobu, co byl na postu ministra člen VV pro to, aby Vámi zmiňovaná liknavost byla potlačena na co nejmenší míru.
3) Jednak budeme vyvíjet maximální tlak ve spojení s našimi poslanci na možnost změny financování regionálních dopravních staveb s vyšší možností čerpání euro dotačních fondů, dál budeme prosazovat vyšší využívání železniční sítě pro přepravu zboží, byť toto spadá do celorepublikového rázu, ale v rámci kraje pro toto vynaložíme maximum možného úsilí, na což navazuje i náš záměr více otevřít v železniční dopravě prostor pro konkurenci a to nejen v osobní přepravě, ale i v nákladní.