Otázky:
1) Podporujete, aby se problematika objíždění zpoplatněných úseků po silnicích, jež jsou ve správě krajů, řešila bezodkladně, a nikoliv až s mnohaletým odkladem?
2) Pokud v krajských volbách uspějete, budete se Vy a vaše strana či politické uskupení aktivně zasazovat o to, aby stát v této věci nejednal liknavě jako dosud?
3) Máte nějakou konkrétní představu, jak by měl váš kraj v dané věci postupovat?
Odpovědi:
ODS, Raduan Nwelati:
1) Určitě! Ve Středočeském kraji je to velké téma, protože přes něj vedou všechny zpoplatněné komunikace do hlavního města. Kamiony, jejichž řidiči chtějí zpoplatněné úseky objet, v centrech měst a obcí obtěžují občany hlukem i prašností, komplikují dopravu, ohrožují bezpečnost silničního provozu. Nadto poškozují silnice, které nejsou na takové zatížení stavěné. Je potřeba to řešit.
2) Je třeba urychleně dokončit projekt rozšíření zpoplatnění na komunikace nižších tříd.. Budu důrazně tlačit na ministerstvo dopravy, aby tento systém urychleně připravilo. Spolu s tím považuji za důležité přehodnotit systém financování dopravní infrastruktury obecně. Prostředky vybrané na mýtném, silniční dani se musí investovat do výstavby, rekonstrukcí a údržby silniční sítě. Dopravní infrastruktura je služba - a když za ni řidiči platí, mají nárok na to, aby dostávali službu co nejkvalitnější.
3) Alespoň částečně může pomoci možnost jednotlivých obcí vyhlásit nízkoemisní zóny. Zdaleka to problém nevyřeší, ale pro některá města a obce je to rychlé a dostupné řešení. Musíme zkrátka vytvořit takový systém, který tranzitní dopravě neumožní vjet do center měst a obcí jen proto, že je to levnější, než jet po rychlostní komunikaci. Kromě represivního způsobu, intenzivního převažování kamionů, budeme podporovat také urychlení dostavby Pražského obchvatu a obchvatů dopravně přetížených měst a obcí.
Strana Práv Občanů ZEMANOVCI, Marie Matyášová:
1) Řešení dopravy ve Středočeském kraji je jedním z prvořadých úkolů a je tento problém potřeba řešit okamžitě. Je zapotřebí bezodkladně vrátit nákladní a kamiónovou dopravu na dálnice budovat obchvaty měst a obcí a věnovat maximální pozornost opravám a údržbě stávajících silnic. S tím souvisí i omezení korupčního jednání a předražování v těchto zakázkách, neboť zbude více peněz na další projekty.
2) Pokud budeme zvoleni do zastupitelstva, je toto řešení naší prioritou.
3) Vrátit kamióny na dálnice je úplně jednoduché. Je třeba zlevnit pro dopravce užívání dálnic. Více peněz se stejně nevybere, protože mnozí dopravci přestaly dálnice úžívat a jen zatěžují ostatní komunikace. Víme dobře, kolik finančních prostředků se zbytečně a předraženě investovalo do současného systému poplatků a jaké nevýhodné smlouvy se uzavřely. Také víme, že mnohé požadavyky vyplývajících se smluv, nebyly dodrženy. Posoudiot tyto smluvy a vyžadovat penále za nedodržení podmínek nebo za předražení a navýšení zakázek. Diskuse k těmto tématům by byla dlouhá, a řešení je daleko více. Jen je třeba mít možnost se k některým materiálům týkající se tohoto problému dostat. Jako zastupitelé pak budeme míti více možností.
Věci veřejné, Zdeněk Půlpán:
1) Zcela určitě, jedná se o jednu z dopravních priorit v našem předvolebním programu VV.
2) Ano, mohu doložit svojí konkrétní aktivitou v Říčanech, kde jsem otevřeně podpořil pana starostu Kořena ve věci omezení průjezdu kamionové dopravy skrze centrum města. Rovněž jsem podpořil tzv. Říčanskou petici za urychlenou dostavbu JV úseku Pražského okruhu.
3) Lobbovat u MD za rychlé zpoplatnění všech úseků silnic I. třídy a na objízdných trasách silnic II. a III. třid umístit zákazové značky pro kamiony. Dále bych podpořil budování automatických průjezdových vah za účelem postihu přetížených jízdních souprav, které nejvíce poškozují naši silniční síť.