Vysočina

 

Otázky:

1) Podporujete, aby se problematika objíždění zpoplatněných úseků po silnicích, jež jsou ve správě krajů, řešila bezodkladně, a nikoliv až s mnohaletým odkladem?

2) Pokud v krajských volbách uspějete, budete se Vy a vaše strana či politické uskupení aktivně zasazovat o to, aby stát v této věci nejednal liknavě jako dosud?

3) Máte nějakou konkrétní představu, jak by měl váš kraj v dané věci postupovat?

 

Odpovědi:

ČSSD, Jiří Běhounek:

1) Samozřejmě, o bezodkladné řešení usilujeme celé volební období. Žádali jsme Ministerstvo dopravy, navrhovali možnosti řešení. Za celou dobu nedošlo ze strany ministerstva k žádnému výraznému posunu.

2) I nadále plánujeme aktivně vyvolávat k tomuto tématu jednání na centrální úrovni. Rád bych věřil, že s úspěchem.

3) Nynější zpoplatnění dálnic a některých úseků silnic je proti selskému rozumu i bezpečnosti silničního provozu. Současným systémem jsou přetěžovány nezpoplatněné silnice nižších tříd. Komplexním řešením je zavedení satelitního mýta a progresivního zpoplatnění. Čím nižší kategorie silnice, tím vyšší poplatek. Jen tak se nákladní doprava vrátí na komunikace, které jsou pro ni uzpůsobené a tranzitní doprava zůstane na dálnicích. Mýtné na silnicích nižších tříd by se týkalo nákladních vozidel nad např. 12 tun. Nebudou tak zatížena vozidla drobných podnikatelů a živnostníků. Autobusy by byly refundovány v rámci doplatků ztráty z provozování linkové dopravy. Kraje by získali peníze na tuto úhradu převodem z účtu vybraného mýta. Dlouhodobě usilujeme i o legislativní podporu dynamického vážení nákladních vozidel.

 

KDU-ČSL, Vít Kaňkovský:

1) Ano, situace se stává čím dál závažnější, v našem kraji typickým příkladem je souběžná komunikace s dálnicí D1 - tedy silnice č. 602.  V této souvislosti se obáváme plánované rekonstrukce D1, která na určitou dobu situaci ještě zhorší.

2) KDU-ČSL na Vysočině má dopravu jako jednu z priorit, takže rozhodně ano.

3) Je třeba přiznat, že krajská samospráva nemá příliš trumfů v ruce v této oblasti. Musí ale nekompromisně využívat ty nástroje které má - tedy s co největším nasazením kontrolovat kamióny na objízdných trasách a provádět kontrolní vážení, intenzivně jednat s kompetentními úřady- zejména s Ministerstvem dopravy a s Ministerstvem životního prostředí.

Strana Práv Občanů ZEMANOVCI, Bohumil Trávník:

1) Určitě jsme pro a budeme podporovat bezodkladné řešení problematiky objíždění zpoplatněných silnic. Je to nezbytné jak pro bezpečnost tak zatěžování center měst a obcí.

2) Po krajských volbách se budeme zasazovat na řešení tohoto vážného problému ve spolupráci s DI, obcemi i odbornou veřejností. Budeme požadovat, aby se tímto co nejrychleji zabýval také stát.

3) Zřídíme dopravní komisi, která bude podléhat Radě kraje a bude navrhovat řešení dopravy v Kraji Vysočina.


Strana zelených, Michal Jakeš:

1) Samozřejmě. Právě Kraj Vysočina, kterým napříč prochází trasa nejfrekventovanější silniční trasy ČR dálnice D1, je tímto problémem dotčen snad možná nejvíc.

2) Pokud uspěji, nebudu pouze psát dopisy, ale budu Ministerstvo dopravy navštěvovat a "otravovat" tak dlouho, dokud nedostanu závazný příslib řešení této doslova katastrofální situace.

3) Najít společnou řeč v krajském zastupitelstvu jak se říká "napříč politickým spektrem", ujasnit si priority a společně v součinnosti s Ministerstvem dopravy tuto situaci bezodkladně řešit.

 

 

Úvod | Mapa obcí | O nás | Témata | Aktuality | Publikace | Kontakt

© dopravnifederace.cz / webdesign: gingercandy