Otázky:
1) Podporujete, aby se problematika objíždění zpoplatněných úseků po silnicích, jež jsou ve správě krajů, řešila bezodkladně, a nikoliv až s mnohaletým odkladem?
2) Pokud v krajských volbách uspějete, budete se Vy a vaše strana či politické uskupení aktivně zasazovat o to, aby stát v této věci nejednal liknavě jako dosud?
3) Máte nějakou konkrétní představu, jak by měl váš kraj v dané věci postupovat?
Odpovědi:
ODS, Libor Lukáš:
1) Určitě co nejdříve, a to technicko dopravními opatřeními i případným zavedením mýta pro nákladní dopravu. Urychleně potřebujeme ucelený koncept silniční sítě vybrané ke zpoplatnění, včetně finančních toků k zajištění údržby a obnovy silnic dotčených zpoplatněním.
2) Naším zájmem je dobře se starat o majetek a investice kraje. Využívání silnic II. třídy a především III. třídy těžkou nákladní dopravou znamená obrovské opotřebení těchto krajských silnic a s tím spojené výdaje na opravy a údržbu - tedy další peníze.
3) Zpoplatnění musí být systémové a nemůže se týkat jen jednoho kraje. Základním úkolem je definice hlavních rizik zavedení mýtného v oblasti investičních a provozních nákladů, návratnosti pořízení investic a výnosnosti systémů na jedné straně, a regulační funkčnosti zamezení objíždění zpoplatněných úseků na druhé straně. Na tomto základě budeme prosazovat rychlé, ale zároveň kvalifikované rozhodnutí o rozsahu mýtného na krajské silniční síti, úpravu legislativy a zajištění vybudování efektivního systému.
Strana Práv Občanů ZEMANOVCI, Lubomír Nečas:
1) Podporuji.
2) V rámci svých krajských kompetencí ano.
3) Je to záležitost vyhodnocení stávajícího a navrhovaného stavu včetně dopadů realizovaných opatření na krajskou silniční síť
- na základě tohoto konkrétního vyhodnocení lze navrhnout opatření a následný postup vůči ústředním institucím.